Založ si blog

Nikto presne nevie, preco sa u nas na zleznici nejazdi aj 200km/h aj ked je trat prerobena z BA do ZI na 200km/h pre naklapacie vlaky.

Naklapacie vlaky mozu ist o 30% vyssou rychlostou v zakrutach ako obycajne. Lenze obrovske useky su rovne trate bez zakrut. Na rovne trate netreba naklapacie vlaky. Nové, rusne aj vagony slovenskych zeleznic, nie naklapacie sa nakupuju na 200 km/h. Takze na rovnych usekoch by mohli uz dnes jazdit 200km/h. To je skoro cela trat z BA po TN.

Preco su asi problemy:
Ked chceli zaviest v Cechach vyssiu rychlost na zeleznici, tak mali problem so stanicami na vidieku, ze maju uzke perony a vietor z vlaku by stojacich ludi na perone vtiahol pod vlak. Preto by ich museli prerobit.

Druhy problem moze byt s informaciami o polohe vlaku pre rusnovodicov. Na zapade maju rychlotrate 250 az 350 km/h systemy na urcovanie polohy vlaku. U nas asi niesu, lebo zatial vlaky jazdia iba 160km/h, aby rusnovodic stihol citat informacie na tabuliach. Tam kde je v EU automaticky system, nehody vlakov niesu. Tam kde automaticky system nieje, tam nehody su. Bola jedna nehoda rychlovlaku v Spanielsku, ale to vlak poslal na inu trat vypravca. Ked na to prisiel rusnovodic a zacal komunikovat s vypravcami vtedy sa vlak vykolajil.

Kedze sa nikde nepise v com je problem, ze sa u nas rychlo nejazdi, nik z beznych ludi nevie v com je problem.

Napisem a zhrnie co sa vlastne stalo. Prebudovala za zeleznica z BA po ZI na 200km/h pre naklapacie vlaky. Takmer vsetky rychliky na Slovensku su a za kratku dobu budu vsetky konstruovane na 200km/h, ale supravy niesu naklapacie. A budu sa dalej prerabat dalsie trate. Tam kde sa budu prerabat trate, by sa podla mna mali najprv budovat dlhe useky bez zakut, kde by mohli aj obycajne vlaky jazdit 200km/h. To sa tyka usekov ZI-KE, a BA – Saľa (smer na BB), teda spodna trat. A az neskor urobit nerovne useky so zakrutami. Zatial co by sa neprerobili zakruty na 200km/h ZI-KE mohla by sa spravit spodna trat z BA po Šalu, ktora je rovna bez zakrut. Jazdia po nej aj medzinarodne rychliky Berlin, Praha – Budapest cez NZ.

Myslim si, ze by sa najprv malo vycislit kolko by stalo zmodernizovanie trati, aby sa jazdilo 200km/h a potom by sa uvidelo, ci to neuprednostnit pred dobudovavanim trati. Ostatne trate by sa dobudovali tak ci tak, len trochu neskor.

Poz. Bežné trate vo svete po ktorych jazdi sucasne aj osobna aj nakladna doprava, sa prerabaju na 200 az 230 km/h. Zatial co rychlotrate su uplne nove trate od 250 do 350 km/h ktore vedu mimo obcí a bez nakladnej dopravy. Tieto dva typy trati su poprepajene spolocne dokopy. Preto sa aj konvencne rychlotrate v Europe na 300 az 350 km/h uprednostnili pred maglevom 420km/h lebo vlaky mozu sucasne jazdit aj po novych aj po starych tratiach.

Maglev je velmi bezpecny, lebo cela trat je vysunuta na moste nad zemou. Ma najpresnejsiu prevadzku. V priemere meska par minut. Cinania postavili jeden usek konvencneho rychlovlaku teda kolesoveho, na moste dlhom okolo 100 km v jednom ucelenom useku. Koli bezpecnosti a šetreniu pôdy. Podla mna by toto riesenie bolo vhodne pre budovanie rychlotratí aj v EU. Teda stavat ich na vysunutych mostoch. Napriklad koli tomu, ze ak skočí samovrah pod vlak, tak vlak mešká najmenej hodinu, lebo sa musi ocistil od pozostatkov ludskeho tela. Na vysunutom moste by bolo minimum samovrahov, aj kolizii so zvietatmi. Co sa u nas prerobila trat na 200 km/h ma vsetky priecestia mimourovnove, teda nehoda s autami nehrozi.

Naklapacie vlaky sa konstuuju do 250km/h. Rychlejsie do 350 km/h niesu naklapacie a ich trate su rovne s velmi miernymi zakrutami. Tak ako spominane trate u nas.

Potom je este projekt Hyperloop od vizionara a miliardara Elona Muska. Ma mat plánovanu priemernu rýchlost 962 km/h a maximálnu rýchlost 1220 km/h. (Poz. Dopravne lietadla lietaju rychlostou 700 az 900 km/h.) Prevadzka bude prevedena v rure nad zemou, z ktorej bude vypumpovany vzduch. Ja v tejto prevadzke vidim problem mozneho teroristickeho utoku. Staci kdekolvek na trati strelit protitankovou pestou do rury, nasledne do nej vnikne vzduch a kapsula co ide rychlostou 1000 km/h obrovsky zabrzdi, co moze cestujucich vo nutri pozabijat. Pri vojenskom konflikte v Juhoslavii sa dostalo mnoho zbrani do ruk mafie, a aj protitankovych pesti. Bol o tom dokument v TV. To iste bude pri konflikte na Ukrajine. Teda protitankove peste mozu byt v rukach teroristov. Maju dostrel okolo 500 az 800 m. Na taku vzdialenost sa trat z rury neda chranit. Link ako vyzera Hyperloop na YouTube

Sucasny sposob schvalovania zakonov je divny. Poslanci furt nieco schvaluju. Furt.

27.04.2019

To nevedia raz urobit zakony dobre, ktore by sa nemuseli menit? A potom preberat len par novych veci do tyzdna, a zaroven skumat ci stare zakony nemaju chybu? Parlament ma naplanovane schodze dopredu. viac »

Zopar informacii o politike, ktore sa tazko zhanaju.

21.04.2019

V Nemecku je marxisticka strana Linke. Teda niesu to komunisti ale marxisti, co si myslim je lepsie. Vo volbach mali 9,2% hlasov. V parlamente maju 69 poslancov. V Anglicku su liberali v jednej strane viac »

Ako zlepsit system demokracie. V sucasnosti je nafigu.

21.03.2019

Mal som tu prispevok, ze by bolo lepsie vo volbach kruzkovat cele frakcie namiesto jednotlivych politikov. Ze by mala jedna strana napr. 8 frakcii. Takto by mohla mat kazda strana frakciu zelenych, alebo viac »

odpad, polícia, les, tunel, prešov

Policajti v Prešove zasahujú pre vývoz odpadu z výstavby tunela do lesov

20.08.2019 13:58

Do tejto akcie je nasadených vyše 30 policajtov, rôzna policajná technika či najmodernejšia technika zo strany znalca.

migranti, more

Migranti z lode Open Arms skáču do mora, aby sa dostali na Lampedusu

20.08.2019 13:58

Na plavidle zostáva deväť desiatok utečencov.

Tibor Gašpar

Gašpar: Úniky informácií v kauze dvojnásobnej vraždy sú nebezpečným precedensom

20.08.2019 13:41

Úniky informácií, napríklad komunikácie z aplikácie Threema sú nebezpečným precedensom, uviedol bývalý prezident Policajného zboru Tibor Gašpar.

požiar, športový zväz

Pri požiari v Rači zomreli dve osoby, nie je vylúčené cudzie zavinenie

20.08.2019 13:34

Polícia už začala trestné stíhanie vo veci prečinu usmrtenia.

branislavr

Pisem o par roznych problemoch. Ale hlavne mam na srdci tento: Demokracia je na nezaplatenie. Do chodu spolocnosti moze vraviet vela politickych stran a mimovladnych organizacii. Mame slobodu, lepsiu ekologiu. Ale kapitalizmu mam plne zuby. Na kapitalizmus sa da vykaslat aj bez Marxa. Globalna nespravodlivost v zivotnej urovni je obrovska, kapitalizmus to riesi vadne a nikdy to nevyriesi. Dnes ide iba o ekonomicke preteky medzi firmami (volaju to hospodarska sutaz) a nie budovanie celosvetovej zivotnej urovne. Tieto problemy neriesia ziadne sucasne politicke strany. Socialisti by sa mali volat socialisticki kapitalisti a komunisti podobne komunisticki kapitalisti, napriklad v Cine a aj v Rusku pri Perestrojke. Pritom v Cine nemaju este k tomu demokraciu! Je na diskusiu, ci by to vyriesil statny majetok, co si myslim. Ale musel by byt slobodny a demokraticky. O tom pisem. Ak by bol iba statny majetok, nebol by kapitalizmus! Je rozdiel, ci by volici boli za statny majetok slobodne alebo nutene. Ak by boli slobodne, nik by proti tomu nemohol nic namietat. A nie ze to niekto vezme nasilim, alebo zakaze ine politicke strany! Ak by sa volici vyjadrili viacnasobne, teda po viacerych slobodnych volbach za statny majetok, bolo by to slobodne rozhodnutie. Dnes je statny majetok strasiak z minulosti, ktory pri slobode nemusi byt strasiakom. A ja mam heslo: velmi sa mi paci demokracia , ale nepaci kapitalizmus! , A myslienky: 1, ze kapitalizmus treba podrobit kritike a pride sa na to, ze je zly! Potom sa moze zacat rozmyslat nad nejakym inym zriadenim. To zriadenie by nemusel byt zrovna komunizmus, ale nech je to nieco ine ako v sucasnosti. 2, a malo by sa rozlisovat - politicka demokracia a ekonomicky kapitalizmus, nemalo by to byt za jedno v kope. Poz.1 Mal by som sem dopisat, ze rezim spred 1989 roku naschval nazyvam komunizmus, aj ked sa tak oficialne neoznacuje. Laici a mlada generacia tomu tak lepsie rozumie. Poz2. som len laik. Tak mi prosim otazky nepiste. Co mam na srdci, to sem napisem. Ak by ste mali nieco dolezite vyhradne pre mna, napiste mi spravu. Kludne mi napiste, ked to nebudu zbytocnosti, tak toho nebude vela a zvladnem to precitat. A doplnil som si zivotopis, ktory som uverejneny nemal. / Robim reviziu mojich clankov. Starsie sa tazko citali. Boli tam stilisticke chyby ktore som predtym nevidel. Asi koli mojej vycerpanosti. Napriklad chybali mi nejake slova, ine boli nadbytocne. Jedna veta v inom pade ako nasledujuca... Novsie su v pohode. Uz som zrevidoval kategore : Zle veci kapitalizmu, Ako by mohol dobre fungovat statny majetok v demokracii a slobode, Videnie myslienok, Zdrojova ekonomika , Kde sa stracaju peniaze v kapitalizme a Filozofia nabozenstvo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 147
Celková čítanosť: 286010x
Priemerná čítanosť článkov: 1946x

Autor blogu

Odkazy