Strany ktore sa nedostali do parlamentu , nemaju peniaze na svoju cinnost. A navrh .

27. novembra 2012, branislavr, Lepsi volebny system .

Napriklad Strana Zelenych uz nema ani vlastny web . Ma len emaily na svojich pracovnikov .
Vidim problem v zlom systeme delenia moci po volbach ( ktory je na celom svete ) .
Ak strana ma napriklad 4,5 % hlasov , nedostane sa do parlamentu , no pritom by jej stacili percenta na 6 – 7 poslancov . Tak ma napadol sposob , ze by strana poberala peniaze na plat 6 az 7 poslancov , ale neboli by v parlamente . A o tento pocet 6 – 7 poslancov , by mal parlament menej ludi .
Tento sposob by bol spravodlivy , kedze ak by raz obcan volil tu stranu , co by sa nedostala do parlamentu , tak peniaze z jeho dani by nesli inym politickym stranam . Dnes to funguje naopak .
Fungovalo by to presne takto : parlamentne volby by boli pre moznych 150 poslancov , ale po volbach by v nom bolo napriklad 126 poslancov . Teda bolo by v nom menej poslancov prave o spominane mimoparlamentne strany .
Dnesny system je velmi nespravodlivy , kedze ak sa strana nedostane do parlamentu , nema peniaze na robenie svojej politiky . Pritom ju moze delit len pol percenta a strana ktora ma napriklad nieco nad 5 % hlasov ma hned 7 – 8 poslancov . Teda medzi nimi je minimalny rozdiel a jedna strana nema nic , teda ziadne peniaze a druha ma platy 8 poslancov a ich asistentov cele 4 roky .
Taktiez volici nemusia vidiet zmysel ist k urnam , ak sa ich strana nedostala do parlamentu cele desatrocia . Ale ak by sa nasli peniaze na ich fungovanie , mozno by ludia isli koli tomu hlasovat .