Miliardari daruju majetok na charitu . Urcite mnohi o tom viete .

4. júla 2013, branislavr, Zle veci kapitalizmu .

Mna len zaujal jeden miliardar , ktory povedal , ze chce dat velmi velke percento zo svojho majetku na charitu , lebo nechce svojim detom znicit zivot . Ten clanok som nenasiel , tak ho nemozem pripojit .
Co ma tu zaujalo je to , ze nie vzdy moze byt pre cloveka dobre v kapitalistickom systeme zarabat trhovo . Ak ma velmi vela penazi , nema normalny zivot , nemoze sa po svete pohybovat bez ochranky , nieje slobodny . A ma neustaly strach , ci ho nechce niekto okradnut , kto by mu ublizil telesne alebo jeho rodine . Ja dodam , ze ak chce niekto dnes pomoct svetu v ekonomike a vyjde mu to , musi byt bohaty . Ina moznost nieje , teda si znici zivot !
Nad obrovskymi peniazmi v kapitalistickej ekonomike ma v sucastnosti dozor niekolko ludi , ze ako sa nimi vynalozi . Ja by som len polozil otazku , kolko by bolo volnych penazi ak by sa na svete mohlo zarabat najviac iba stvornasobok priemerneho platu svajciara ? Ved ked sa obycajny clovek zamysli nad tym , ze co uz len takeho musi robit taky clovek co zaraba viac ako 5 mil Sk rocne ? Moja odpoved , nic zvlasne , len ma dozor nad peniazmi . Tu by to stalo za diskusiu , ci by nebol lepsi štátny majetok. Ak by sa takto uvolnili obrovske peniaze , mohli by sa vynalozit na hocico uzitocne . Co uzitocne by sa dalo spravit ? Hocico . Mohli by sa postavit slnecne elektrarne , teda mohol by sa vyriesit problem s oteplovanim Zeme . Mohla by sa za to stavat ekonomika zaostalych statov . Po case by tieto ekonomiky zacali zarabat same na seba , teda by to nebola nekonecna investicia ako je v sucasnosti pomoc tretiemu svetu .
Za komunizmu neboli velke rozdiely v zarobkoch medzi profesiami . Co bola chyba . Aj v mojej fikcii by som bol za velke rozdiely v platoch . Teda priemerny plat ako anglican . A manazeri , vynalezcovia , bankari , spickovi technici a programatori do stvornasobku priemerneho platu svajciara . Ved to je 4,6 mil Sk v cistom . Ak do buducna nebudu existovat pri navrhoch na statny majetok (vo velkom rozsahu ) velke rozdiely v platoch , ludia ho neprijmu .
Este sa mi pacil jeden milionar , ktory vytvoril nieco podobne ako je Facebook a dalej robil pre radost a nezhrnal peniaze . Jeho odpoved bola , ze naco ma viac zarabat , ked uz ma dost penazi . Bolo to v jednom dokumente v TV . Nemam to nahrate , tak o tom viac neviem .

Link na clanok , ako Zukerberg daruje majetok na charitu