Revolucna bateria z hlinika. Svet ju pozna viac ako rok a pol, ale komercne sa nic nedeje.

20. novembra 2016, branislavr, Doprava Ekologia

Je velmi lacna. Napriklad alobal z hlinika v kuchyni sa vyhadzuje. Nabije sa za 1 min, vydrzi 7 500 cyklov nabijania. Dnesne litiove len 1 000 cyklov, potom sa musia vymenit. Lenze litiove su obrovsky drahe. Koli ich cene sa “ neoplati “ kupit elektromobil aj ked cena jazdy na 100 km vychadza na 1 eur nocna tarifa 2,2 eur denna tarifa.

Mne sa nepaci, ze ked sa nieco vynajde, tak to v kapitalizme niekedy dlho trva, kym to pride do vyroby. Pritom by to malo obrovske uplatnenie hned pri elektromobiloch . Bateria je 6 krat vacsia ako litiova. Preto sa neda pouzit v mobiloch. Ale da sa v spominanych autach. Pri autach byva reklama obrovskeho batozinoveho priestoru kedze v kufri nieje motor. Elektromotory su styri priamo na kolesach. Tento volny batozinovy priestor by sa dal vyuzit prave na hlinikovu bateriu. To iste plati o autobusoch.

Trolejbusy a elektricky v mestach su vyhodne koli neznecistovaniu ovzdusia splodinami zo spalovania fosilnych paliv. Zeleznice sa dotuju v celom svete, lebo je to ekologicka doprava. Teda bateria by sa dala hned nasadit do mestskej dopravy. To iste plati o malo vyuzivanych vlakoch. Takmer tretinu osobnych vlakov na Slovensku by bolo mozne nahradit jednym autobusom. Tolko malo pasazierov maju.

EU podporuje kadejake zbytocne projekty. Namiesto toho mohla podporit vyskum tejto baterie a jej rychle zavedenie do paxe. Nie ze to bude trvat dalsich 6 rokov. A co s litiovymi bateriami ? Ak by sa ich vyrobcovia nepreorientovali na hlinikove, tak by skrachovali. Mozno preto im to tak dlho trva.