Na Slovensku sa objavilo v aktualnej chripkovej sezone 8 virusov. Proti trom som ockovany. Chripka sa objavila 53 krat.

2. februára 2018, branislavr, Zdravotnictvo, choroby.

Od Uradu verejneho zdravotnictva som dostal tuto odpoved. Z odpovede vyplyva, ze tento rok som bol ockovany priti trom virusom chripky, ktore sa dokopy objavili 11 krat od zaciatku chripkovej sezony. A 42 krat sa objavili chripkove virusy, proti ktorym som tento rok nebol ockovany. Lenze nieje uvedene, ci som nebol proti nim ockovany v priebehu 5 rokov spetne. Vacsina vakcin proti inym chorobam je na 5 rokov, tak asi aj proti chripke. Vakciny su kazdy rok ine, pre najpredpokladanejsie virusy v danom roku. Takze namiesto troch virusov chripky, som mozno ockovany proti patnactim, kedze som sa dal zaockovat kazdy rok. A na Slovensku sa objavilo v aktualnej chripkovej sezone 8 virusov. (7 krat sa objavil virus A bez blizsej specifikacie a ak to bol jeden virus tak cislo je sravne. To iste plati pre vyskyt 8 krat virus B bez blizsej specifikacie)

Tu je odpoved od uradu verejneho zdravotnictva.
Očkovanie proti chrípke chráni nielen pred vznikom ochorenia, ale aj pred závažnými
komplikáciami až celoživotnými následkami ochorenia.
Chrípková vakcína je z dôvodu premenlivosti vírusov chrípky každoročne aktualizovaná a
pripravovaná na každú novú chrípkovú sezónu (od 1.10. daného roku – do 30.4.
nasledujúceho roku na severnej pologuli) podľa aktuálneho výskytu kmeňov vírusu chrípky
vo svete. To znamená, že vakcína vždy obsahuje aktuálny kmeň vírusu chrípky A subtyp H1,
A subtyp H3 a a vírus chrípky B. Z uvedeného dôvodu je preto potrebné dať sa zaočkovať
proti chrípke každý rok.
Aktuálne zloženie chrípkovej vakcíny na sezónu 2017/2018 pre severnú pologuľu je:
A/Michigan/45/2015 (H1N1)pdm09-like virus A/Hong Kong/4801/2014 (H3N2)-like virus
B/Brisbane/60/2008-like virus.
V Slovenskej republike sa od začiatku chrípkovej sezóny 2017/2018 1x potvrdil vírus
chrípky A/HongKong/4801/2014/H3N2/-like virus, 4x vírus chrípky A/H1pdm09, 7 x vírus
chrípky A bez bližšej špecifikácie, 6 x vírus chrípky A/Michigan/45/2015(H1N1)pdm09-like,
6 x vírus chrípky A/H3, 8 x vírus chrípky B bez bližšej špecifikácie, 20 x vírus chrípky
B/Phuket/3073/2013-like virus.

Este bolo uvedene na Markize, ze ked sa clovek zaockuje proti chripke a dostane inu chripku, lepsie ju znasa o 30% az 50%.

Tento clanok som napisal koli tomu, ze nikde som sa nemohol tieto informacie dozvediet niekolko rokov, kym som nenapisal na urad verejneho zdravotnictva.