Male muzea maju velke dotacie a malo navstevnikov. Preto by mali mat vstupne zdarma.

21. apríla 2018, branislavr, Co je niekto na modzog ? Par dobrych napadov

Napriklad Lesnicke a drevarske muzeum vo Zvolene ma bezny transfer, co je vlastne dotacia 386 000 eur za rok. Trzby zo vstupneho boli 1 067 eur za rok. Vlastne vynosy a trzby boli 18 670 eur za rok. Cisla su priblizne z troch rokov dozadu. Nedaju sa nikde na internete takmer najst. Ja som si stiahol jeden strasne dlhy subor o vsetkych muzeach a ich hospodareni a z neho odpisal. Uz ani neviem kde ten subor najst.

Koli tymto blbym cislam, by som bol za zmenu v sezone malych muzei. A to aby male regionalne muzea boli cez zimu zatvorene, usetrilo by sa na kureni. A cez ine mesiace by bolo vstupne zdarma. Navstevnici a deti by mohli ist do muzei, kedy by ich napadlo. Take male trzby zo vstupneho má to Drevarske muzeum vo Zvolene, ze tam vlastne musi chodit velmi malo ludi. Kludne by mohlo byt 3 mesiace v roku zatvorene.

Ja mam preukaz ZŤP a mam do muzei vstup zdarma. Za 3 roky som bol v muzeach a vystavach v nich 23 krat. Je to super, chodit kam chcete a zdarma. Ak by som mal za to platit, stalo by ma to zhruba od 35 do 50 eur. A napriklad decka radsej daju peniaze do niecoho ineho.

Poz. Ine male muzea na tej listine mali mensie transfery. Ale velaktore nad 250 000 eur rocne.
Myslim si, ze male regionalne  muzea by mali svoje transfery a trzby zo vstupneho povinne a  prehladne zverejnovat. Potom by spolocnost mohla rozmyslat co stym.