Zeleznice neurobili lacne uzitocne projekty, zato draho prerobili trat z BA do ZI. (Doplnenie o cenu ZI do KE. )

13. júla 2018, branislavr, Co je niekto na modzog ? Doprava

Na hlavnej stanici v BA sa robia vytahy na perony. Za 1,5 miliona eur. Ja si myslim, ze sa robia neskoro a take vytahy by sa mali urobit aj v ostatnych mestach a hned. Necakat na neskor. Penazi je dostatok. Ved vlada chce dat na socialny balicek 600 mil eur. Alebo vlaky zdarma stoja 13 mil rocne.

A bolo by potrebne prerobit aj perony na mensich staniciach. Na celej juznej trase na malych staniciach su katastrofalne perony, vysipane strkom. Asi su este z 70 tych rokov. Su velmi uzke a nizke, preto mladi ludia chodia cez kolaje, ked sa nemozu na peron zmestit. Kolmo cez peron vedu cesticky pre pesich niekedy aj tri a ked tak vlak zastane, ze dvere su nad cestickou, musi sa doslova zliest na uroven kolaji. Moji rodicia su dochodcovia a koli tomuto problemu nechcu cestovat vlakmi. Naco su im potom vlaky zdarma!

Na tychto malych staniciach su perony tri, su uzske a po jednej kolaji, no v zahranici na zapade je jeden siroky, vysoky kolaje z oboch stran. A stačia im. Teda maju iba dve kolaje a nie ako u nas tri. Ako byvaju odfotene na fotkach.

Este napisem jeden postreh. Z BA do ZI sa prerobila trat na 200km/h pre naklapacie vlaky a na 160km/h pre obycajne. Prerabali sa niektore cele zakruty koli zvyseniu rychlosti, dali sa nove kolajnice a trolejove vedenie. Vybudoval sa aj novy tunel, koli zvyseniu rychlosti. Vlaky ziskali na tejto trati 15 min. Ale vytahy na perony sa zacali robit az teraz a iba v BA! Draha trat sa prerobila a lacne vytahy a perony sa neurobili. Otazka znie, od kedy sa prerabala ta trat. Za ten cas a peniaze mali byt urobene vytahy a perony. Taktiez kamery na malych staniciach. Napriklad prerobenie trate zo ZI do KE budede stat 2,5 mld eur. A pritom sa bude stavat na nizsiu rychlost ako BA – ZI. Akosi to SMER-SD doondial.