Ako zlepsit system demokracie. V sucasnosti je nafigu.

21. marca 2019, branislavr, Lepsi volebny system .

Mal som tu prispevok, ze by bolo lepsie vo volbach kruzkovat cele frakcie namiesto jednotlivych politikov. Ze by mala jedna strana napr. 8 frakcii. Takto by mohla mat kazda strana frakciu zelenych, alebo za podporu zivnostnikov alebo za vidiek atd. Volic by si mohol vybrat, ze ktora politicka strana bude riesi jeho problemy lepsie. Inak by vidiek riesila SAS a inak SMER atd.

Naproti tomu v sucasnosti je obrovsky zlý system, kedy sa da vyberat len medzi celymi stranami. Priklad v USA. Nieco pokazia republikani volici v nasledujucich volbach zvolia demokratov. Potom nieco pokazia demokrati, volici zvolia republikanov a tak dokoliecka. Volic na obmezdeny vyber iba na dve moznosti.

Tak podobne je to aj u nas. Bud volic voli lavicu, alebo pravicu. Ak chcem aby nieco radikalne zmebil SMER, nemozem nic podniknut, iba volit nejaku inu stranu. Taktiez pri voleni stredopravych stran nemam inu moznost ako volit len jeden program strany. Ak by mala strana 8 frakcii, mala by 8 volebnych programov.

Napriklad narodniari by mohli mat aj frakciu zelenych. Alebo Strana zelenych by mohla mat slovensku frakciu. Obaja by boli narodniari, ale volebny program by bol uplne iny. Dalo by sa to prirovnat, ze zeleni by mali frakciu umiernemych narodovcov. Umierneni by sa mi pacili trebars aj v inych stranach, rad by som ich volil, a niesom sam, ktory takto nevoli SNS pritom som narodovec.

K fungovaniu SMERu pocas obdobia Kalinaka mal vyhrady Madaric a Flasikova. Zala sa vyjadril, ze SMER nerobi socialnodemokraticku politiku. Nik z beznych volicov nevie, co sa vo vnutri strany deje! V politologii som cital, ze politicke strany maju viacero frakcii, ktore niekedy idu aj proti sebe. Namiesto toho aby volic ovplyvnil chod SMERu volenim napr. Madaricovej frakcie, nemoze nic podniknut. Ak by vo volbach madaricova frakcia dostala polovicu hlasov, Fico by uz nechodil ako páv.

Alebo paci sa mi OlaNO, ale nepaci sa mi Matovič.