Co odporucam pri ockovani proti chripke.

9. októbra 2019, branislavr, Zdravotnictvo

Zhruba 14 rokov sa ockujem proti chripke a chripku som nemal. Ockovanie ma zmiernit priebeh aj inych chripok ako su v ockovacej latke. Jediny raz mi bolo pri chtipkovej epidemii zle, ze som bol zoslabnuty, ale vyhoda bola, ze som nemal ziadne teploty.

Pri ockovani som doteraz nemaj ziadne vedlajsie ucinky az na jediny krat, ked som bol vystaveny velkemu chladu v ten den ako som bol zaockovany. Prechladol som. Ako som prechladol mal som zlu reakciu na ockovanie. Zhruba 3 tyzdne som sa potil, reagoval podrazdene na chlad. Ale teplotu som nemal. Tak ma napadlo mozne riesenie podobneho problemu.

Hlavné je byt po zaockovani v teple aspon 3 dni a neprechladnut. Ja davam 3 dni, nemam podla coho odhadnut pocet dni. Pri chripke sa ma brat vitamin C 1000. Reku beriem ho aj pri ockovani 10 dni. Pri ockovani sa vytvaraju protilatky na vakcinu 10 dni, takze ten vitamin C 1000 by mal mat opodstatnenie. Taktiez dezinfikujem hrdlo aby som mal mensie naroky na vytvaranie protilatok proti bacilom. V hrdle mame bezne zlé bakterie, ale pri chorobe napriklad prechladnutiu sa rozmnozia viac ako je normalne, a clovek potom ochorie.

Na slovensku sa zaockuje 4,4% obyvatelov, co je 220 tis. Zaockovanie ma hlavne pomoct starym a slabym ludom, ktorych mozu zabit komlikacie. Napriklad s chripou spojeny zapal pluc.